top of page

איך לפתוח אפשרויות ברגע?


לפעמים נראה ש"אפשרויות נפתחות" זו סתם סיסמא. אבל זו לא, בכלל לא. כדי להבין מה הכוונה בלפתוח אפשרויות,

חשוב מאוד שנבין שבכל רגע נתון, אנחנו מצמצמות בעצמנו את האפשרויות שלנו.

אני מסבירה- אם אני עכשיו רוצה לקום ולטוס לתאילנד, עכשיו, היום - האם זה אפשרי? על פניו, לא. יש סגר, אולי אין לי כסף, אני לא בטוחה מה קורה בתאילנד מבחינת הקורונה והבידודים, אולי יש לי מחוייבויות לעבודה, או לבני משפחה.


כך שברור שאין לי אפשרות לטוס לתאילנד כרגע. אבל  אם לרגע אחד נעמת את עצמנו עם האמת, נבין שזה לא נכון שהאפשרות הזו לא קיימת עבורנו. כי אם מאיזו שהיא סיבה היינו חייבות, מוכרחות, ברמה של אין ברירה, היינו טסות לתאילנד נכון? האם החברה הכי טובה או הבת היו מתחתנות שם עכשיו? או צרות רפואיות לא עלינו?

הרי יש כל מיני אישורים ו"התארגנויות" שאפשר לארגן מבחינת הסגר, רובנו יכולים לקחת הלוואה (שימו לב - אני לא שואלת אם זה חכם, או נכון, אלא אם זה אפשרי) וגם שאר המחוייבויות, אם לא נעמוד בהן, אולי נשלם מחיר כבד, אבל .... זו הבחירה שלנו לא לנסוע כדי לא לשלם אותו. מתחבר? למעשה, מתוך אינספור סיבות ואלמנטים- הבחירה שלנו היא לא לנסוע לתאילנד. ואם בעצמנו סגרנו את האפשרויות הזו - האם זה אומר שאנחנו יכולות גם לפתוח לעצמנו אפשרויות? חד משמעית כן.


קלפי אפשרויות נפתחות | פנקסי אפשרויות נפתחות


הנה 3 כלים קלים שאת יכולה להשתמש בהם הרגע ולפתוח לעצמך אפשרויות חדשות.


הגדירי לעצמך את הנושא או את האתגר שאיתו את מתמודדות ובו את רוצה לפתוח אפשרויות חדשות, והתחילי לתרגל!


כלי מספר 1 - השראה / אדם שאני מעריכה.


חשבי טוב ובחרי לעצמך אדם שאת מעריכה. עכשיו תשאלי את עצמך -מה האדם הזה היה עושה במצב הזה? איך הוא היה מתמודד? איך הוא היה פותח לעצמו אפשרויות שם? זכרי - מקורות השראה הם מנוע רציני של אנשים פותחי אפשרויות!


כלי מספר 2 - כח העל שלך.


חשבי לרגע- מה הוא כח העל שלך? מה הדבר שאת הכי טובה בו? מה התכונה הוא היכולת שאחרים אומרים שאת מצויינת בהם? יש לך? מעולה. עכשיו חשבי- איך היכולת הזו יכולה לפתוח לי אפשרויות כבר עכשיו? התעמקי בזה ואל תוותרי לעצמך. יש לך שם אוצר שמחכה לך.


כלי מספר 3- הקשבה לקול הפנימי.


יש לך קול פנימי. לכולנו יש. וזה שאת לא שומעת אותו לא אומר שהוא לא קיים. זה רק אומר שהוא מסתתר מתחת עננים של "צריך" או של "אני חייבת" או של "אי אפשר" או של פחד.

הקול הפנימי שלנו תמיד רוצה לדבר איתנו.


אם כבר יש לך את קלפי "אפשרויות נפתחות", גשי והוציאי קלף. השאלה שאת שואלת את הקלפים היא: "מה יעזור לי לפתוח לעצמי אפשרויות חדשות סביב נושא ה_________" את יודעת כבר שהקלפים ידברו את הקול הפנימי שלך ויתנו לך זוית עומק שלא חשבת עליה קודם.


אם אין לך את קלפי "אפשרויות נפתחות", הניחי יד על הלב שלך, עצמי עיניים, קחי 3 נשימות איטיות, ושאלי את הקול הפנימי שלך: "מה יעזור לי לפתוח לעצמי אפשרויות חדשות סביב נושא ה_________".


לסיכום.

היכולת לפתוח לעצמנו אפשרויות זמינה עבורנו כל הזמן, בין אם זה בדברים "גדולים" כמו לנסוע לתאילנד באמצע סגר כללי במדינה, ובין אם זה לייצר משהו חדש עבור עצמנו, להקדיש לעצמנו אהבה, לייצר קרבה עם אדם אחר, לנשום רגע אחרת, או לשנות את מסלול חיינו אפילו ב2-3 מעלות ימינה או שמאלה.


אני מקווה שקיבלת השראה ונשימה מהפוסט הזה,

כתבי לי בתגובות.

שלך,

טלי ויטנברג


344 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מפת הדרכים לשיקום רגשי רוחני

היי אהובות, המתנתי זמן רב עד שיהיה לי משהו בעל ערך לכתוב לכן. מייל עומק משמעותי כזה, כמו בחיים שלפני. שמתי לב, שכל הכלים הוותיקים שלנו, נדרשים לבחינה מחדש, ואל לנו לגשת אליהם אוטומטית: האם הם עדיין רל

כולם חשבו שזה היה אומץ, אבל הם לא הבינו כלום

היי אהובות, הפוסט הזה ידבר קצת על בדידות, קצת על קונספטים, קצת על פתיחת אפשרויות, ובסופו מחכה לכן הזדמנות שהיא מתנה ענקית ממני אליכן - הקורס המלא של תודעה מאפשרת אונליין - שיש בו את כל הטכניקות הכי חז

איך השתחררתי מאשליית הגודל והצורה

היי אהובות, היום אני רוצה לספר לכן על חוויה מאוד עוצמתית שחוויתי סביב מפגש שהעברתי השבוע, של פירוק אשליית הגודל והצורה שכולנו סובלות ממנה כל הזמן. הפעם משהו בה היה כל כך מזוקק, ואני כל כך שמחה לשתף את

bottom of page