top of page

ספירלת ההתפתחות

מהי ספירלת ההתפתחות?


ספירלת ההתפתחות הוא תיאור גרפי לשיעורים וללמידות שאנחנו עוברים בחיים. נקודת המוצא בספירלת ההתפתחות היא שכל התנסות באה ללמד אותנו משהו. כלומר, ברגע שאני חווה אתגר בחיי היומיום שלי, יש לו תכלית מבחינת ההתפתחות האישית והרוחנית שלי. יש משהו שאני צריכה ללמוד בשביל להמשיך לגדול. אם אצליח ללמוד אותו, אמשיך הלאה ללמוד דברים אחרים. ואם אני באותה ההתנסות לא מצליחה ללמוד אותו, יגיעו לפתחי עוד ועוד התנסויות שיעודדו אותי לעבור דרך השיעור הזה. רוצים דוגמאות? שיעור של לקום וללכת - יש אנשים שלא מסוגלים לקום וללכת. ממערכת יחסים, מעבודה לא מיטיבה. אם יש מישהי שהשיעור שלה הוא לקום וללכת, היא תחווה שוב ושוב התנסויות שיעודדו אותה לעשות זאת. לא יפטרו אותה, לא יעזבו אותה, אלא יגרמו לה לעשות זאת בעצמה. עד שהיא לא תצליח לעשות את הגדילה הזו ולקום וללכת, היא תמצא את עצמה חגה סביב אותם מעגלים.

אבל, כתצליח לקום וללכת, סביר שההתנסויות הבאות שלה יהיו אחרות לגמרי, מפותחות יותר ועדינות יותר.


שיעור של להביע את הקול שלי- יש אנשים שחשוב להם להשמיע את קולם, אבל הם נמנעים. הסיבות? -אינספור סיבות, איש איש וסיבותיו, אישה אישה וסיבותיה.

אם יש לה שיעור של להביע את הקול שלה, היא תקבל שוב ושוב הזדמנויות להשמיע את קולה. ובכל פעם שהיא לא תיקח אותן, יהיה לה אתגר יותר גדול, ההשלכות של לא להשמיע את קולה ילכו ויגדלו.


בעבר, גיליתי שהיכולת החזקה שלי ביותר היא לראות צירי התפתחות רוחנית של נשים שאני מלווה. לראות שיעורים חוזרים, לזהות תמות, ולראות איך גדלים מתוכם, תוך תקשורת עם הנשמה שלנו. ספירלת ההתפתחות היא אימאג' שהגיע אלי בתקשור בשנה השנייה שלי בקליניקה, והוא מייצג בצורה מאוד יפה ונגישה את ההתפתחות הרוחנית שלנו ואת איך נראים שיעורים בהתאם לאופן בו אנו מתפתחים בכל תקופה (לקריאה נוספת חפשי את הטקסט של קלף 48 בחוברת של ערכת הקלפים אפשרויות נפתחות).

ספירלת ההתפתחות קלפי מודעות אפשרויות נפתחות

שימו לב, שבכל תקופה יש לנו יכולות אחרות והן אלו המשפיעות על מידת ההתמסרות שלנו ללמידה, על כמה אומץ יש לנו לעבור דרך השיעור הזה, כמה סקרנות. קל מאוד לראות על גבי הספירלה את הקשר בין אופן ההתמודדות בפעם הקודמת שהתרגול הופיע לפעם הבאה שהוא הופיע. ככל שאנחנו יודעות יותר איך לעבוד, אנחנו מעפילות במעלה הספירלה. לימים גיליתי שזה מושג מוכר, אבל הספירלה כפי שאני מבינה אותה היא זו שאני קיבלתי ואותה אני מעבירה הלאה בהרבה אהבה. אני הראשונה לומר שהשיעורים הרוחניים הם כמו באוניברסיטה, ולא לכל שיעור צריך להגיע. אבל בכל זאת, הכיף, ההרפתקאות והחדווה שבהתפתחות מגיעים כשמחליטים להיכנס לשיעור הזה ומבקשים ליווי ותמיכה בדרך. נשים שהפנימו את עומקו של המושג ספירלת ההתפתחות, יודעות לזהות פירות עסיסיים שצומחים בעקבות העבודה שלהן, לומדות לדבר עם הנשמה שלהן בחופשיות, השיח עם היקום זמין להן, הן נהיות אלופות בלעבוד עם כאב ולעבור דרכו ולצאת מוזנות ועוצמתיות. איך העבודה עם קלפי אפשרויות נפתחות עוזרת לנו להתחבר לספירלת ההתפתחות שלנו? אינטואיטיבית, בתוכנו, אנחנו יודעות וחשות מה השיעור שלנו. הגוף שלנו יודע, הלב שלנו יודע. אבל לפעמים - קשה לנו להקשיב. אחת השאלות שמשתמשות יותר "וותיקות" בקלפי אפשרויות נפתחות אוהבות לשאול את הקלפים היא - "מה השיעור שלי בהתמודדות הזו?" זו שאלה חשובה, והאינטואיציה שלנו לא טועה שם ומוציאה את הקלף המדוייק שעוזר לנו להבין, מה השיעור, ואיך ניתן לממש אותו. לעוד פרטים על קלפי אפשרויות נפתחות, קראי כאן.

94 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מפת הדרכים לשיקום רגשי רוחני

היי אהובות, המתנתי זמן רב עד שיהיה לי משהו בעל ערך לכתוב לכן. מייל עומק משמעותי כזה, כמו בחיים שלפני. שמתי לב, שכל הכלים הוותיקים שלנו, נדרשים לבחינה מחדש, ואל לנו לגשת אליהם אוטומטית: האם הם עדיין רל

כולם חשבו שזה היה אומץ, אבל הם לא הבינו כלום

היי אהובות, הפוסט הזה ידבר קצת על בדידות, קצת על קונספטים, קצת על פתיחת אפשרויות, ובסופו מחכה לכן הזדמנות שהיא מתנה ענקית ממני אליכן - הקורס המלא של תודעה מאפשרת אונליין - שיש בו את כל הטכניקות הכי חז

איך השתחררתי מאשליית הגודל והצורה

היי אהובות, היום אני רוצה לספר לכן על חוויה מאוד עוצמתית שחוויתי סביב מפגש שהעברתי השבוע, של פירוק אשליית הגודל והצורה שכולנו סובלות ממנה כל הזמן. הפעם משהו בה היה כל כך מזוקק, ואני כל כך שמחה לשתף את

bottom of page